Masna kosa

Masna koža glave je vrlo čest problem. Zahteva da često perete kosu, nekad čak i svakodnevno, čini da se krajevi lakše isuše, dlaka postaje lomljiva i porozna, a lučenje masnoće (loja) postaje sve jače.

U potpunosti razumem ljude koji zbog preterano masne kose gube samopouzdanje, i jednostavno se ne osećaju dobro u svojoj koži. Iz očaja i / ili usled toga što nisu dovoljno informisani, kosu počinju da peru sve češće, isprobavaju razne komercijalne šampone koji obećavaju čuda i dovode kožu glave do još većeg problema.

Uz koren kose se nalaze lojne žlezde koje, logično, luče loj, koji je jako potreban dlaci. On je štiti od isušivanja, oštećenja, čini je zdravom, mekom i sjajnom. Ali, kada se poremeti ravnoteža dolazi do prekomernog lučenja lojnih žlezda=teme se brže masti. Tu nastupa još jedan problem. Preterano lučenje lojnih žlezda može dovesti do začepljenja korena dlake što čini da koren oslabi, da kosa počne da opada, a neretko, to začepljenje korena kose dovodi do nastanka peruti (tzv.masna perut).

I sama sam se borila sa mašćenjem kose i svim propratnim efektima, tako da ću na osnovu svog iskustva i svoje informisanosti, pokušati da vam pomognem pri rešavanju ovog problema.

Da bismo bilo koji problem rešili, prvo moramo uvideti šta je prouzrokovalo da do problema dođe.
Do prekomernog mašćenja kose može dovesti niz različitih faktora:
  • Zdravstveni problem (hormonski disbalans) / terapija lekovima
  • Genetika
  • Promena godišnjih doba (najčešće početak proleća i jeseni)
  • Stres
  • Loša ishrana
  • Nepravilna nega
U ovom postu ću se orjentisati na poslednju tačku, dok se u ostalim slučajevima morate posavetovati sa lekarom, jer se problemi takve prirode moraju detaljno ispitati.

Prvo i osnovno-Pakovanje za kosu/ balzame, serume, ulja mešana silikonima i sl. ne stavljajte nikada uz teme! Susrela sam se sa nekoliko žena koje prave ovu grešku. Pravi primer je jedna čitateljka koja mi se javila tražeći savet, za lečenje prekomernog opadanja kose i prekomernog mašenja temena. Pošto smo zajedno utvrdile da nema zdravstvenih problema, niti bilo kog drugog faktora sem nepravilne nege, došli smo do toga da je ova greška dovela do problema. S obzirom da je u pitanju bilo pakovanje puno silikona, mislim da vam je sve jasno. Pomenuta čitateljka je bukvalno utrljavala pakovanje u teme, misleći da ne treba samo dužina da bude obložena maskom već čitava površina kože glave. Iskreno, ostala sam zapanjena i pomalo uplašena, i uz njenu dozvolu sada ovo delim sa vama u nadi da ćete, ukoliko radite isto, od danas prestati sa tim.

Još jedan jako bitan faktor-Šampon. U periodu kada nisam bila dovoljno informisana davala sam novac za Brend, Atraktivnu Ambalažu, Obećanja na Reklami, a najmanje na kvalitetni proizvod koji mi je zaista potreban. Na šta trebate da obratite pažnju kod šampona? Na sastav, pre svega. Potreban vam je šampn koji nije agresivan, koji po mogućstvu manje peni i više čisti. Šampon koji nije namenjen nezi dlake, već nezi kože glave. Za negu dlake koristite maske, regeneratore i ulja.
Šamponi koji su meni pomogli su sledeći: Afrodita Pantenol i Kopriva, Allin crveni šampon i Velnea matični mleč. Jako su blagi prema koži glave a odlično čiste. Čišćenje je najbitnija stvar, jer od nečistoće ceo problem kreće. Ne mislim samo na prašinu i ostale nečistoće koje se lepe za dlaku, već i na hemijske sastojke, ostatke od preparata koji dolaze u kontakt sa temenom. Znači, najveći akcenat je na ČIŠĆENJU!

Ne perite kosu svakodnevno! Ako često perete kosu, ona će ostati bez svog prirodnog ulja, a kada ostane bez njega onda proizvodi ulje u još većoj količini, i kosa postaje još masnija.

              I još:
  • Koriste četku od prirodne dlake ili drveni češalj sa širokim zupcima
  • Ne dirajte (često) kosu  

Ne očekujte rezultate odmah posle nekoliko pranja. Možete primetiti rezultate, naravno, ali neće biti ekstremni, ali ukoliko se pridržavate pravila, biće sve očigledniji.

Ako vam ne pomogne adekvatan šampon, potražite problem u vašim životnim navikama, ishrani i zdravstvenom stanju.

Ukoliko ste ljubitelji prirodnih "maski" za kosu, isprobajte OVU (<klik ovde) koja je odlična za masno teme.




-----------------------------------------------------------------------------------------




28 коментара:

  1. Odličan post! Samo što je kod mene recimo mašćenje kose imalo direktnu vezu sa hormonima.

    ОдговориИзбриши
  2. Super post :)
    Nemam masnu kosu ali ponekad naiđe period da se nekako slepi, pa kad je operem ona kao da je i dalje prljava. Mislim da je možda u pitanju neki teži šampon.

    ОдговориИзбриши
  3. Odlicno, Afroditin sampon vec koristim (po tvojoj preporuci :)) i prezadovoljna sam njime, sada cu i ostalo probati.. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Allin je pravo otkrice! :) posto mi jako opada, a on nije to sprecio (mada sad i losion koristim pa cemo videti) , mama mi je kupila onaj Fitoval.medicinski sampon ali meni se nikako nije dopao. Allin mi je mnogo bolji i ne bih ga menjala, mada tragam za spasom od opadanja jer nikako da prestane :( jedino stresa da se resim ali to je malo nemogucesuper post i apsolutno se slazem da cesce pranje nije resenje + pakovanje na kozu glave nikako! :) trenutno, dok je ispitni rok :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sto volim kad moj mob ovako izmesa recenice pa ispadne totalna glupost ono sto sam htela reci :D haha ispade da ne stavljam masku na teme kad je ispitni rok haha svasta e bas me nasmeja ovo :D

      Избриши
  5. Bravo, mnoge cure imaju masnu kosu i ovo će im itekako pomoći. Posebno da ne diraju kosu, često se žene diraju i tako samo prenose sebum.

    Odličan post!

    ОдговориИзбриши
  6. meni se jednom pojavio baš problem sa tjemenom (grozno perutanje) u razdoblju kada sam imala nekih zdrastvenih problema, otišla sam kod svoje doktorice i ona mi je preporučila lucray šampon i stvarno otišlo kao rukom odnešeno...sa seborejom kože sam se malo duže borila uz pomoć dva dermatologa nekako je rješeno. Uglavnom, moj savjet je, ako nekoga muči ta masna kosa ili bilo što, svakako otići i posavjetovati se s dermatologom ili doktorom, vidjeti radi li se o nekom zdrastvenom problemu itd... bolje je nekad malo se raspitati nego probati sto šampona i čuda...tjeme zna biti osjetljivo, često je masna kosa i posljedica stresa.

    a sada na temu...Meni kosa je malo masniji tip, ali je nikada ne perem često (dobro ljeti se mora što se mora, ali zimi je u prosjeku perem jednom tjedno, po potrebi malo češće )...obično koristim šampon od koprive (saponia, afrodita...kako na koji naletim u trgovini)

    ОдговориИзбриши
  7. Meni se kosa oduvek brzo masti,a pre par godina sam imala problem sa peruti. Od kada sam pocela da koristim avonov sampon sa kamilicom i aloe verom iz naturals kolekcije nemam perut,ali mi se kosa i dalje masti,vec 2 dan joj je potrebno novo pranje,ali pokusavam posebno zimi da je prem svaki 3-4 dan. Ovaj sampon i dalje koristim,u sastav se i ne razumem,ali sam zadovoljna. Rotiram njega i avonov sa arganovim uljem i sve u svemu sam zadovoljna i sa jednim i sa drugim.

    ОдговориИзбриши
  8. Mozda glupo pitanje,ali sta se podrazumeva pod masnom kosom? Da li je masna kosa ona koja mora svakodnevno da se pere?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Masna kosa je zapravo problem masnog temena, tj prevelikog lucenja sebuma. Ne mora da znaci da se mora da se pere svakoga dana. Ja sam imala problem sa masnom kosom pri cemu sam kosu prala svaki drugi dan. Pri cemu mi je taj drugi dan bila masna, kao sto je nekome nakon 5 dana,

      Избриши
    2. Hvala na odgovoru i korisnom postu kao i uvek :) Meni se izmasti treceg,cetvrtog dana,mada je ja cesto diram,a zavisi i ako sam vise napolju ili u zadimljenoj prostoriji primetila sam da se i tada brze isprlja.

      Избриши
    3. Mislim da ti nemas neki veliki problem. Jeste, cak sam primetila i kada sam u gradu da mi se dosta brze masti kosa nego kada sam na planini npr. Ne znam da li ima veze, ali verujem da utice velika razlika u cistoci vazduha.

      I nema na cemu, uvek!

      Избриши
    4. Da,prasina i smog jako brzo prljaju kosu,cak sam primetila kada duva kosava da mi uzasno isprlja kosu,i to sam bas godinama pratila,i definitivno utice. Meni se moja kosa "osvetila",imala sam gustu,jaku i koristila sam sampone i balzame cije me pakovanje privlacilo (kao sto si ti sama spomenula)...a onda stres,krenulo opadanje,farbam se (jer moram)...i sada mi se cini sto je vise pazim,sto vise kupujem preparate na biljnoj bazi da nista ne postizem,znam da treba vremena,ali samo hocu da kazem koliko zapravo nisam bila svesna koliko sam zdravu i lepu kosu imala. Nije ni sada strasno,ali dosta mi je opala i nemam vise tu gustinu,nadam se da ce se nadoknaditi.

      Избриши
  9. Da li Afroditin Pantenol sampon moze da se koristi svakodnevno? Pitam, zbog onih sulfata... :) Odlican blog.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moraš svakodnevno da pereš kosu? Ne bih ti savetovala da sa njim kosu pereš svaki dan. Za svaki dan ti je najbolji Allin, od ovih koje sam ponudila. Afroditin je malo agresivniji od Allina.

      Hvala na komplimentu, koji je upućen blogu :)

      Избриши
  10. Uh,pogresno sam se izrazila, htedoh napisati da li je za cestu upotrebu. :) Meni je kosa masna oduvek, ma sta koristila, moram svakog drugog dana da perem kosu.

    ОдговориИзбриши
  11. Sjajan post, potpuno sam se pronasla...Skroz si u pravu da slabi koren kod masne kose, meni zato cesto opada, a ako koristim sampon koji mi ne odgovara javi se perut. Potrazicu neke od sampona koje si navela...
    Takodje dozvoljavam samo samponu da dodje do temena, ostali preparati nikaka, pa cak ni zastiti od fena :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slazem se, odlican post. Koristila sam po tvojoj preporuci Velnea maticni mlec i bas mi je odgovarao. Jako je lagan, a super ocisti dlaku. Preporucujem svima taj sampon

      Избриши
  12. Odlični savijeti.... i mislim da svako od nas ima problema sa masnom kosom u određenim razdobljima !

    pusa velika

    ОдговориИзбриши
  13. Ja sam imao dugo masnu kosu sa puno peruti, poceo sam da koristim prvo head n sholders, perut nestala, ali ako sam prestao da koristim vratila, pa sam presao na prirodne proizvode i poceo sam da koristim od faith in nature proizvodjaca iz engelske cajno drvo sampon i ruzmarin balzam... pa iskreno nisam ja vec zena primetila da i kada duze vreme ne perem kosu nije vise toliko masna a perut mi skroz nestala. Otad ne menjam vec od njihovih proizvoda probam sve vrste za masnu kosu. i eto vec 3 godine nemam problema. Trenutno koristim neem drvo i propolis sampon i kakao balzam jer imam tamnu kosu. Na perut vise ne pazim jer mi je nestala.

    ОдговориИзбриши
  14. Za anonimnog- Gde nabavljas ove proizvode protiv masne koe.

    ОдговориИзбриши
  15. Imam problema sa masnom kosom i peruti. Ranije sam kosu prala svaka tri dana, prva dva dana je bila cista ali vec sam je treci dan ili vezala ili stavljala malo baby pudera. Ali ja sam htjela pokusati da odgodim pranje kose na mozda 4 ili 5 dana pa sam kupila afroditin sampon od koprive i napravila gresku zivota. Kosa mi se neopisivo vise masti, sada ne mogu niti jedan dan bez mascenja kose, npr ukoliko operem kosu poslijepodne do slijedeceg dana ona je vec masna. Pokusala sam sve, vezati kosu dok spavam, ne perem je iako je masna (sto mi veoma tesko pada), ne cesljam je uopste izmedju pranja, konstantno je u repu i uopste je ne diram. Vec sam postala pomalo ocajna :'(

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa nije uopste cudno sto vam je teme tako reagovalo jer to nije sampon koji treba cesto da se koristi. On je jako dobar, ali kao blaza verzija sampona za dubinsko pranje. On ima dosta sulfata i ako se jako cesto koristi moze prouzrokovati brze mascenje. Taj sampon uopste nije los. Naprotiv. Samo treba znati kako koji proizvod koristiti.

      Uz to mozda pravite jos neke greske u nezi kao npr stavljanje maske/balzama/kapi blizu temena. Velika greska je sto ne cesljate kosu. Cesljanje je jako bitno jer se na taj nacin rasporedjuje masnoca ravnomerno po dlaci. Ako je ne cesljate masnoca ce biti mnogo vidljiva.

      Избриши
  16. Imam zdravu kosu , koja se brzo masti (operem je u nedelju a u sredu je masna). Pored toga , imam perut i problem sa opadanjem kose. Danas sam kupila Afroditin sampon (kopriva i pantenol), pa zanima me , da li je ok da dva puta nedeljno njime perem kosu? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ti si srecnica ako ti je tek u sredu masna :)

      Afroditin sampon ti nece pomoci sa peruti i opadanjem. Koristi ga za dubinsko pranje jednom nedeljno, a u medjuvremenu izaberi sampon koji je bas za tretiranje peruti i za resavanje problema sa opadanjem, jer cim ti kosa opada uz perut znaci da vec duze vreme vuces problem sa kozom glave. Kupi pantenol i ricinus i neguj teme.

      Избриши
  17. Анониман12. мај 2016. 22:02

    Da li trebam da kosu prem saponom sa belim lukom?

    ОдговориИзбриши