Manna Zdravi pramenovi-Sapun za kosu


Imam lepo iskustvo sa sapunima za kosu, iako sam u početku bila jako skeptična, ili bolje reći loše informisana. Ovo nije običan, klasičan sapun. Pre bih rekla da je ovo šampon u obliku sapuna.
Proizvođač obećava da ćemo zahvaljujući njemu da peremo kosu ređe, da će regulisati mašćenje nakon određenog vremena korišćenja, da će kosa biti gušća i zdravija, da će otkloniti svrab, sprečiti opadanje, da će da normalizuje stanje sa ispucalim krajevima, a ako nam sastojci najviše govore o kvalitetu, onda bi ovaj proizvod trebao da ispuni sva očekivanja, jer  ima sledeće sastojke:

Sastojci: saponifikovano maslinovo ulje , ulje ricinusa , kokosovo ulje , destilovana voda, zelena glina , eterično ulje lavande , eterično ulje čajnog drveta , Linalool* , Limonene*
 *prirodni sastojci eteričnih ulja
Cena: 90g=575din.

Ostale detalje u vezi ovog proizvoda možete videti na http://manna.rs  a ja vam predstaviti svoje lične utiske.


AmbalažaSvaki Manna sapun je zaštićen folijom





Način korišćenja:
 
Uz paket sam dobila i uputstvo za upotrebu gde je naznačeno da napravim sapunicu među dlanovima a zatim je nanesem na kosu. Ovaj način mi je bio komplikovan jer ne pravi mnogo pene, i bilo mi je zbog toga teško da nanesem ravnomerno potrebnu količinu. Prvo dobro pokvasim kosu, "nasapunjam" teme. Prilikom prvog nanošenja nema mnogo pene, ali nakon ispiranja i sledećeg nanošenja stvara se sasvim dovoljna količina. Potrebno je posebnu pažnju posvetiti ispiranju, jer ukoliko se ne ispere dobro može "zamastiti" kosu. 

Utisci: Ovaj šampon spada u onu klasu šampona o kojima najviše i pišem, a to su šamponi koji jako dobro čiste teme, neguju ga, ali ostatak kose, zbog nedostatka određenih sastojaka (kojih da ima, ovaj proizvod ne bi bio prirodan), se teže raščešljava i postaje kruta. Ovo ne bih smatrala za veliku manu, jer posle svakog pranja koristim proizvode namenjene lakšem raščešljavanju, pri čemu nakon toga sasvim normalno očešljam kosu, bez ikakvih poteškoća i problema.

Na početku korišćenja, prvih nekoliko puta, tačnije, imala sam problem sa ovim proizvodom, prvo jer je kosa malo kruća nakon samog pranja, drugo, imala sam čudan osećaj na temenu. Kosa je bila čista, to je jasno, ali kao da je nešto otežavalo. U uputstvu piše da je moguće da se u početku ne vidi željeni efekat, i da je potrebno vreme da bi došlo do bitnije promene, ali da se promene dugoročne. I već nakon sledećih nekoliko korišćenja teme se totalno prilagodilo i izgubio se onaj čudan osećaj, tako da je sada isto kao kada bih oprala bilo kojim drugim šamponom, koji i inače koristim.

Ne mogu da pričam o tome da li usporava opadanje, ubrzava rast, sprečava mašćenje, jer je za to potrebno mnogo korišćenja, ali s obzirom na sastojke, od ovog proizvoda očekujem da ispuni sve ono što obećava.

Pa, da zaključim koje su Prednosti:
  • Prirodni sastojci
  • Temeljno čišćenje temena
  • Nema loših reakcija na teme
  • Ne ostavlja nikakav sloj na kosi nakon pranja
  • Sporo se troši (Baš sporo, tačnije :))
Nedostaci:
  • Ako imate dužu kosu koja se mrsi biće vam neophodan regenerator/maska
  • Korišćenje sapuna zahteva malo više vremena prilikom pranja
  • U početku (u mom slučaju prvih nekoliko pranja) je potrebno da se kosa/teme navikne na ovaj proizvod

Zaključak: Ovaj proizvod mi se jako dopada, zbog svojih sastojaka, temeljnog čišćenja, i svih ostalih karakteristika koje sam navela. Do sada sam ga koristila nakon svakog, a ubuduće ću nakon svakog drugog pranja.
Ako imate baš veliki problem sa mršenjem kose, a ne želite da koristite maske/regeneratorem onda ovo ne bi bio proizvod za vas.
Ako uz šampon obavezno koristite dodatne proizvode za krajeve, onda nećete imati nikakvih problema. 
Posebno mi se svideo efekat kada sam pre pranja nanela kokosov puter, o kome sam pisala OVDE. Videlo se, i osetilo na dodir da nema tragova slikona, dlaka dobija drugačiju strukturu, i upravo tada vidite pravo stanje vaše kose.

Moj savet je da pokušate neko vreme da izbacite proizvode sa silikonima i probate 2-3 pranja da koristite samo ovakve, prirodne sapune, i nerafinisana ulja/putere, za negu krajeva. Iznenadićete se razlikom. Nisam u mogućnosti da često ekpserimentišem na ovaj način, ali pravo osveženje za kosu je svaki put kada ovo uradim. Korisno je da je povremeno oslobodite silikona, pa makar i na kratko.

Do sledećeg čitanja... :*

30 коментара:

  1. Joj meni je mnogo mucno kad perem kosu sa samponima bez silikona pa mi kosa bude suva i kruta ko slama. Pokusavala sam ali nikako ne mogu da zavolim taj osecaj. Jeste da posle uvek stavljam i nesto za omeksavanje i negu kose ali nekako mi se ne da da se slozim sa osecajem koji ostaje posle ovakvih proizvoda. Mada ovaj sapun nisam licno probala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Razumem te u potpunosti. I prava si srećnica ako tvom temenu silikoni ne smetaju. Meni smetaju, i to jako. Zbog nužde sam zavolela ovakve šampone :)

      Избриши
  2. Deluje zanimljivo :) Mada i ja ne mogu bez silikona. Ali mislim da su sapuni bolji od sampona,probala sam par puta nesto kao co-wash samo sa baby sapunom :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je baš specijalizovan sapun za kosu. Ali ako ne možeš bez silikona onda je to druga stvar, mada, veruj mi, ne bi bilo teško da se navikneš kada vidiš kolike su prednosti

      Избриши
  3. Svidja mi se mada ne znam da li bih se navikla da perem kosu sapunom, nekako mi neobicno :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam godinu dana koristila Lush sapun i navikla sam se, tako da mi je to sad skroz normalno :D

      Избриши
  4. A neeee, opet nešto što nema ovdje:/
    Znaš šta? Uskoro putujem u Beograd i samo zapisujem s tvog bloga i tvojih kolegica stvari za šoping :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ali ovo može samo putem online prodavnice da se naruči. Ali može ti neko od nas naručiti, pa da ti damo kada budeš u Bg-u, jer koliko znam Manna se samo tako prodaje.

      Избриши
  5. Ja patim za Lush-ovim sampon barovima :( Jako sam ih volela, i imam onaj zeleni, zaboravila sam kako se zove, koristim ga kada nanesem kokosovo ulje, jer sa Aliinom se bas mucim da ga isperem, dok mi je ovaj fenomenalan ;)
    Mislim da cu ga probati, kada odlucim da narucim Manna proizvode ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zajedno onda delimo patnju, jer ja obožavam lush sapun za masnu kosu. Jako sam se razočarala kada sam pročitala da se povlače iz Srbije, ali ovo je super zamena, bar se tako do sada pokazalo

      Избриши
  6. Skoro nisam 2-3 puta pročitala isti post :)
    I sad procesuiram treba li mi to.
    Mislim da ću ga svakako probati jer mi je od velike važnosti čistoća temena.
    A ostatak kose upakujem nakon šamponiranja i nema brige. Nadam se :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne znam šta bi loše moglo da se desi :) Jedino što je mučno da se ovo ponavlja tokom svakog pranja, pa ću ovaj sapun da koristim jednom nedeljno.

      Избриши
  7. Nisam ni znala da postoli sapun za kosu ...hehe...bas me zaitrigirao ovaj jer mi se kosa uzasno masni ali ne znam kako bi ja to koristila,delije kompikovano ali opet ako je dobar sigurno vredi :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jeste malo komplikovanije, ali šta da se radi. :) Ne ispira se teško, nadam se da niste stekle takav utisak, ali je potrebno da se lepo ispere. Možda je dovoljno jedno nanošenje ali ja više volim kada osetim da sam dovoljno šampona stavila

      Избриши
  8. Pozdrav, mene zanima da li postoji neki proizvod koji "slepljuje" kosu nakon pranja, tj. susenja? Nekako se mnogo naduva, lepse mi izgleda posle neka dva dana od pranja, nego kad je operem.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam za proizvod koji bi mogao da ti "slepi" krajeve. Tj da ih umiri i drži pod kontrolom. Imaš mnogo prskalica koje to čine, a i proteinske maske za kosu meni u tome pomažu, jer su krajevi skroz zaglađeni. Uskoro ću pisati o Matrix leave in kremi za kosu, koja u sebi ima keratina, i kada sam je stavila učinilo mi se da je nekako lepljiva, ali posle par sati je super, skroz zagladi krajeve, i postane meka.

      Избриши
    2. Hvala na odgovoru. Nisu mi problem krajevi, nego uopste cela kosa, uvek je posle pranja vezem u niski rep jer bas bukne, zato kazem lepsa mi kad se malo izmasti :)

      Избриши
  9. Sviđaju mi se sve prednosti koje si istaknula ali meni ovakav način pranja kose ne bi odgovarao :( Imam dugu kosu pa bi mi pranje kose predstavljalo samo mučenje :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bezveze. Mada kada se stavi maska, nema nikakvih problema. Ne umrsi on mnogo kosu, samo bi se teze rascesljala ukoliko bi se koristio samo sampon.

      Избриши
  10. Ne bih rizikovala sa ovim sapunom čim kažeš da kosa bude nešto kruća, moja kosa je i ovako previše upetljana.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jeste, kruca ali kao sto sam nekoliko puta rekla regenerator i maska resavaju sve. Zao mi je sto ste stekle utisak da kosa bude previse kruta, jer nije tako, vec je naravno drugacije neko kada se koriste samponi na bazi silikona, a jasno je da silikoni jako stete temenu, tj korenu dlake

      Избриши
  11. Blog ti je mnogo dobar i bas si mi pomogla da oporavim svoju kosu,zahvalna sam ti jako :D
    http://stilafashion.blogspot.com/2013/11/new-skirt.html suknje na mom blogu za ovu sezonu,samo 2999 dinara :D

    ОдговориИзбриши
  12. Moram priznati da je jako interesantan i neobičan proizvod! Zahvaljujući tvojoj recenziji vidim da nije za moju kosu (farbana u plavo), ali jako cenim proizvode koji dolaze iz prirode i rado ću ga preporučiti :)

    ОдговориИзбриши
  13. Анониман31. март 2014. 11:42

    Da li mozes da mi odgovoris da li si nastavila da koristis taj manna sapun za kosu? Vidim da je proslo neko vreme od pisanja ovog post-a, pa me zanima kakva su iskustva nakon tog vremena? Meni se kosa jako brzo masti i to mi je bas problem, pa me zanima koliko si cesto ti prala kosu pre ovog sapuna, a koliko sa njim? Hvala ti unapred :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ostajem pri onome sto sam napisala u ovoj recenziji. Pogledaj novi post u kojem pisem o mascenju kose.

      Избриши
  14. Анониман11. јул 2014. 14:48

    Ja sam koristila Manna sapun za pranje kose.. I koza glave me je svrbela i kosa mi je pojacano opadala.. I pojavila mi se perut sa kojom nisam imala problem nikad.. Rekli su mi iz Manne preko fb-a da je to normalno za pocetak ali mi se ti simptomi nisu povlacili mesec i po dana i onda sam odustala.. I vratila im sapun.. A njihov puter od kokosa stavim u vrucu vodu i pre pranje kose namazem na krajeve kose pa je perem.. Evo upravo sam malopre kupila Allin crveni sampon pa posto sam cula da isusuje kosu stavila sam kokosov puter na krajeve pre pranja. Inace mi kosa ne opada mnogo, jedino sto opada kada je operem... I dosta se masti.. Videcemo sta ce uciniti Allin.. Nisam uzela losion, samo sampon posto mislim da mi nije neophodan. Dosad za opadanje se najbolje pokazao caj od koprive kojim sam par meseci prosle godine ispirala kosu.. Sad jedino zelim da mi kosa malo brze poraste pa sam presla na prirodne preparate... Inace sam koristila sampon od koprive.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas mi je zao sto si imala takvo iskustvo. Predpostavljam da ti neki od sastojaka iz sapuna bas ne odgovara. I meni neki samponi prave strasan problem sa temenom. Jak svrab i perut. Ne mogu i dalje da utvrdim koji je to sastojak koji mi smeta. Iste sampone je koristila i moja mama kojoj ni jedan od njih nije pravio problem.

      Super je sto su prihvatili sapun nazad.

      Nadam se da ce ti biti ok Allin, samo koristi obavezno neku masku posle njega.

      Избриши
    2. Анониман24. јул 2014. 17:25

      Koristim i Revlon one uniq tretman, pa cemo videti. Od Manne mi nije nista odgovaralo sem kokosovog putera.. Cak ni sapun od ebanovine koji je za masnu kozu lica i bubuljice.. Nikakva razlika, cak mi se vise mastilo lice.. Uz to sam koristila i puter od manga... Nikakvi rezultati.. Dok mi je puter od kokosa uklonio neke kozne promene na stomaku u roku od 2 dana. Njime sam odusevljena, ostalo sve divno mirise, ali... Samo sam bacila pare.

      Избриши
    3. Анониман4. мај 2016. 23:31

      Poslije pranja kose sapunom mora se obavezno izaprati sa necim kiselim, npr. voda sa par kasika sirceta od jabuke .

      Избриши
  15. Od nedavno perem moju tanku kosu sapunima.Ja sam prezadovoljna. Puno vise volumena ima sad nego prije. U pocetku sam kao balsam ili ti da se bolje razceslja, koristila razblazeno jabukove sirce ili vodu s par kapi limuna i to dobro funkcionira. Sad znam staviti neki od preparata za razcesljavanje. Ja sam prezadovoljna i bas perem ovim sapunima.

    ОдговориИзбриши