Važna pravila za negu kose

Postoji mnogo sitnica kada je u pitanju nega kose, i ako se pridržavate pravila neće biti potrebe da brinete o vašoj kosi. Ona će nesmetano da raste, neće biti potrebe za čestim šišanjem, izgledaće lepo i biće zdrava. Složićete se, to nije mala stvar.



  • Koristite dobar šampon namenjen vašem tipu kose/ namenjen konkretnom problemu koji imate.
Šampon je jako bitan u nezi kose. On neće obnoviti oštećene krajeve, ali će očistiti teme i samu dlaku od  prašine, prljavštine, masnoće, nataloženih silikona i hemikalija od raznih proizvoda koje koristimo za negu i stilizovanje. Ukoliko imamo problem sa opadanjem kose ili usporenim rastom, potražićemo šampon namenjen tom problemu. Takvi šamponi imaju poseban način upotrebe i specijalnu kombinaciju sastojaka koji če stimulisati koren i rešiti problem koji imamo. 

Ukoliko vam kosa opada, i koren je vidno oslabljen, a ne možete da utvrdite šta je uzrok (nemate zdravstvenih problema), proverite sastojke na vašem šamponu. Ukoliko šampon sadrži silikone (koji se delimično ili potpuno rastvaraju u vodi ), to može biti uzrok opadanja ili usporenog rasta, jer kada se silikoni talože na skalpu, oni začepljuju pore i onemogućavaju dlaci da normalno funkcioniše, pa usled toga koren postaje oslabljen, a samim tim kosa počinje da opada.
Pre nego što sperete poslednje tragove šampona, pustite hladnu vodu i sa njom isperite kosu. To kosi prija, jer joj se na taj način vraća vlaga i  podstiče cirkulacija.


  • Koristite maske za kosu 
Mali je broj žena sa kosom koja ne zahteva posebnu negu sem pranja šamponom. Zapravo, možda ta osoba u nekom periodu nema potrebu za dodatnom negom u vidu maske, ali, zimi kada je vazduh jako suv, ili leti, kada je kosa izložena jakim sunčevim zracima, kosi je potrebno mnogo više hidratacije, kosa je suva, lakše se krza pa je zato neophodno koristiti masku.  


  • Ne češljajte kosu dok je mokra
Sigurna sam da ste ovu rečenicu mnogo puta pročitali, i možda vam ne deluje kao bitna stvar, ali zaista je jako bitno da ne češljate kosu dok je mokra. Ona se tada lakše krza, tako da, uzalud vam je sva nega ako ćete je na ovaj način mučiti. Nažalost, kod koje god frizerke da sam otišla, ona je moju mokru kosu, odmah nakon pranja krenula da češlja. Smatram da bar oni treba da znaju da je to strašna stvar za kosu, ali očigledno imam prevelika očekivanja. Zamolite svog frizera da vam to ne radi, ali takođe, ne radite to ni sami! Takođe, isto važi i za trljanje mokre kose peškirom.


  • Pustite kosu da se sama osuši, kad god za to imate vremena
Fen nikako nije dobra stvar za kosu, jer topao i suv vazduh koji se proizvodi prilikom feniranja čini kosu suvom i oštećuje je. Ako baš morate da korisite fen, nemojte podesiti najjaču temperaturu.


  • Šišajte se REDOVNO
Redovno-ne mora značiti svakih mesec dana. Redovno znači da treba da se šišate onda kada vam je kosa SPREMNA ZA ŠIŠANJE.  To je onda kada je oštećena, u meri  kojoj je nemoguće da se regeneriše sa tretmanima (maskama). Najbolje je da ne odugovlačite, jer ćete lakše preboleti 1-2cm, onda kada je došlo vreme za šišanje, nego 10cm, kada već uveliko kasnite sa šišanjem.


  • Koristite kvalitetne farbe za kosu
Kod svakog proizvođača farbi naćićete onu koja vam odgovara, o tome ne morate da brinete. A ako ste već odlučili da se farbate, onda je bolje da za farbanje izdvojite malo više novca, nego da sa jeftinom farbom pretvorite kosu u metlu. 


  • Leave in balzame (balzame u spreju, bez ispiranja), silikonske kapi, kristale, i serume, ne stavljajte po celoj dužini kose
Ovi proizvodi u sebi sadrže hemijske supstance koje ne prijaju temenu, te je jako bitno da ih stavljate SAMO na krajeve kose, jer su proizvodi ovog tipa namenjeni isključivo krajevima.

  • Stop lošoj ishrani i stresu!
Loša ishrana i stres prouzrokuju ozbiljne zdravstvene probleme. Zdravstveni problemi su vrlo vidljivi na kosi. Ona je oslabljena, tanka, opada, suva, bez sjaja i jednostavno- vi niste zdravi=kosa nije zdrava. Minerali i vitamini su neophodni našem organizmu, a ukoliko vam fale primetićete to po kosi, koži i noktima, pa se posavetujte sa stručnim licem na koji način je najbolje da nadoknadite taj nedostatak.



Da li se vi pridržavate ovih pravila?


P.S. Očekujte ovih dana recenziju nove maske Garnier Fructis Goodbye damage.







27 коментара:

  1. Jako koristan post. Iskreno, ne pridrzavam se svih pravila. Cesljam je dok je mokra, susim je fenom, trljam mokru peskirom, koristim still farbu koja mi je nenormalno isusila kosu (ali vise je necu koristiti, sigurno) i to je to ja mislim

    Koju farbu mi preporucujes?

    ОдговориИзбриши
  2. Pridrzavam se svega! Sem stresa :( nezaobilazan je a ja sam debil koji iako nema pravih problema, na srecu, ipak uzme i nervira se zbog kojekakvih gluposti.I nekada feniram kosu :( moram, sta cu, ali tada stavim prvo donro pakovanje i gonilu leave in-ova u vidu prskalica krema za zastitu od toplote i seruma.... Jedva cekam recenziju ove maske jer bih je kupila, zasitila mi se kosa Placente i treba mi nova hidratacija :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je proteinska maska, ali javljam još utiske...

      Избриши
    2. Neka je, ne moze biti jaka kao HBP :) znaci trebalo bi da sme cesce da se koristi :D

      Избриши
    3. Nije sigurno toliko jaka :) I piše da kao regeneriše oštećenja za samo nedelju dana, tj nakon 3 tretmana maskom :) Što znači da sme da se koristi prilikom svakog pranja :)

      Избриши
    4. Videh kao na reklami za tu liniju -brose ostecena stara godinu dana :D Daj Boze bhahaha

      Избриши
  3. Odličan post! Pridržavam se uglavnom svega, meni se najefikasnijim pokazalo nekorišćenje fena, što je leti bar lako, pa sam tako naučila da volim prirodno osušenu kosu kakva god da je :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lepa ti je kosa. S obzirom da si farbana plavuša... Isplatilo se nekorišćenje fena :)

      Избриши
  4. Jedino ponekad cesljam kosu kad je mokra, tacnije nanesem Macadamia ulje i onda rascesljam jer imam utisak da se tako bolje proizvod rasporedi :D

    ОдговориИзбриши
  5. Ispirati poslednje tragive sampona HLADNOM VODOM(na vrucu glavu)mi je malo bezveze pa cak i nezdravo ali je ok ostalo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa ne ispiraš vrelom pa hladnom, već mlakom pa hladnijom. Takav način pranja se preporučuje od strane stručnjaka. Na isti način se i tuširam, i umivam i perem kosu već dugi niz godina i apsolutno ništa mi ne fali.

      Избриши
    2. Slazem se, posebno ispiranje maske hladnijom vodom :) Blistavija kosa, provereno!

      Избриши
    3. Apsolutna mi je glupost na vrucu glavu sipati hladnu vodu,ali kakogod necu da ulazim u raspravu.

      Избриши
    4. Sto ljudi-sto ćudi :) Ne razumeš očigledno da hladna voda ne znači ledena voda :) A ne pereš sigurno kosu vrelom vodom (to je takođe jako, jako loše za kosu), tako da razlika u temperaturi mlake vode sa kojom TREBA da se kosa ispira i HLADNIJE vode o kojoj pričam, nije enormna niti loša po ljudsko zdravlje. Koristi google, draga Ana, ili jednostavno-ne sipaj na vruću glavu hladnu vodu, kao što kažeš :) Puno pozdava

      Избриши
  6. Ja se uvek ocesljam kad mi je mokra kosa jer mi je tako mnogo lakse i manje cupam kosu. Verujem da posebno devojke sa kovrdzavom kosom to sigurno uvek rade. Sve ostalo postujem u principu. Jedva cekam recenziju maske :)

    ОдговориИзбриши
  7. Skupa kozmetika nije merilo kvaliteta i u to sam mnogo puta uverila. Od kad sam otrkrila za tvoj divan blog pratim te, i mogu ti reci da od kada sam kupila sampon od kopriva afrodita kosa mi je mnogo sjajnija i nezna. To se najbolje vidim u mom postu: Like a Doll, u kome mozes pogledati na mom blogu. Poslusacu te da vise nikako ne cesljam mokru kosu. :) Puno uspeha u daljem radu! Hvalaa!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na lepim rečima. Jako sam srećna jer ako sam ti iole pomogla. Pogledaću naravno tvoj blog :)

      Избриши
  8. Ee evo promenila sam profil sliku da vidis kakva mi je kosa :)

    ОдговориИзбриши
  9. Odlični savjeti !

    Pridržavam se uglavnom svega, mrsko mi je ici na sisanje jer nikako pronaci dobru frizerku :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja imam svoju koja je divna tacno zna sta je 1 cm i nikada niiiikada mi ne skrati vise, hvala Bogu na njoj :) Pedantna je bas, ako si iz Beograda tj.ako zivis trenutno ovde mogu ti je preporuciti :)

      Избриши
  10. Pridrzavam se vecine stavki koje si nabrojala, ali ne mogu nikako da je ne procesljam mokru jer mogu da se pozdravim od lepe frizure...:D

    ОдговориИзбриши